Beboerinformation

Som lejer i en ejendom, der administreres af Taurus Ejendomsadministration, er du sikret dialog, god service og professionel håndtering af samtlige forhold i hele din lejertid.

 

Udlejning og legitimation

Du har den første kontakt til vores udlejningsafdeling, der sørger for fremvisning af det ønskede lejemål, udarbejdelse af lejekontrakten samt besvarelse af eventuelle spørgsmål du måtte have. 

Hos Taurus benytter vi digital underskrift med NemID via virksomheden PenneoTM. Når en lejekontrakt skal underskrives, modtager du derfor en e-mail med et link til en side, hvor lejekontrakten samt øvrige relevante dokumenter kan læses og downloades, hvis dette ønskes. Når dokumenterne er gennemlæst, underskriver du med dit NemID. Når vi har registreret din indbetaling af depositum m.v. underskriver Taurus tillige digitalt, og alle parter modtager den underskrevne lejekontrakt pr. e-mail. Dette er nemt, hurtigt og sikkert.

I henhold til Hvidvaskloven er vi forpligtet til at kende vores lejeres identitet. Derfor vil du blive bedt om at CPR-validere dig online med dit NemID samtidig med, at du underskriver din lejekontrakt. Du modtager en separat e-mail med et link til CPR-valideringen. Hos Taurus har vi faste procedurer til sikker håndtering og opbevaring af personfølsomme oplysninger således, at du trygt kan udlevere disse.

Læs mere om Hvidvaskloven hos Erhvervsstyrelsen.

 

Indflytning og daglig administration

Når lejekontrakten er underskrevet, aftales indflytningssyn og udlevering af nøgler med ejendomsfunktionæren i god tid inden indflytningen.

I lejeperioden vil vores dygtige administratorer stå for opkrævning af husleje, udarbejdelse af forbrugsregnskaber, og kontakt til dig som lejer, hvis der måtte være behov herfor.

 

Opsigelse og fraflytning

Ønsker du at opsige dit lejemål, skal dette ske skriftligt og sendes per post eller e-mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. i forhold til de frister, der er oplyst i lejekontrakten. Såfremt lejekontrakten er underskrevet af to eller flere parter, skal der indsendes en opsigelse pr. underskriver. 

Ofte vil opsigelsesfristen være løbende måned + 3 måneder. Vær opmærksom på at lejemålet i de fleste tilfælde skal fraflyttes 14 dage før udløbet af opsigelsesperioden således, at lejemålet kan istandsættes, inden en ny lejer flytter ind. 

Ønsker du at fraflytte hurtigere end den i lejekontrakten anførte frist, kan du meddele administratoren dette i din opsigelse, hvorefter vi vil gøre vores bedste for at genudleje dit lejemål hurtigst muligt.

Ved fraflytning skal der foretages et flyttesyn, hvor både lejer og udlejer/administrator er til stede for at gennemgå eventuelle istandsættelsesarbejder. På baggrund af dette flyttesyn og eventuelle andre mellemværender afregnes depositum. Såfremt beløbet måtte være i dit favør, udbetales dette til et af dig oplyst bankkontonummer. Kontakt os venligst i god tid inden fraflytningsdatoen med henblik på aftale om afholdelse af flyttesyn.  

  

Ovennævnte forhold er vejledende, og det vil altid være lejekontrakten og forholdene på ejendommen og det enkelte lejemål, der er gældende.

    

Beboerinformation

Kontakt

Hvis du er i tvivl om noget eller har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Vi kan kontaktes på tlf. +45 86 12 20 20

Mandag - fredag kl. 9.00 - 15.00 

 

Find flere kontaktoplysninger her

Kontakt Taurus

Taurus Ejendomsadministration
Skovvejen 11
DK-8000 Aarhus C
Tlf. +45 86 12 20 20
Fax + 45 86 12 20 22
E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Billede af Administratorsektionen Ejendomsforeningen Danmark